نوپرداز کو یکشنبه 10 تیر 1397 11:03 ق.ظ نظرات ()

خبر، گزارشی از رویدادهای واقعی و عینی است که دارای یک یاچند « ارزش خبری»  باشد. چگونگی ارائه این گزارش، تحت تاثیر عوامل « درون سازمانی» و« برون سازمانی» شکل می گیرد. خبری که ازطریق وسایل ارتباط جمعی به اطلاع مردم میرسد باید «درست»، «روشن» و «جامع» باشد. این مفاهیم باید از مرحله گردآوری اطلاعات حول یک رویداد تا مرحله ارائه آن درنظرگرفته شود مخاطبان خبرگزاری‌های سراسری، افرادی از گروه‌های سنی، تحصیلی، فکری، شغلی و... با علایق و خواست‌های مختلف هستند و بنابراین، این خبرگزاری‌ها باید برای ارضای حس کنجکاوی مخاطبان گوناگون خود و پاسخ‌گویی به خواست‌های آن‌ها، خبرهایی در زمینه‌های مختلف منتشر کنند. اما در مورد خبرگزاری‌های دانشجویی، مخاطبان، دانشجویان و دانشگاهیانی هستند که از لحاظ سطح تحصیلات، گروه سنی، طرز تفکر و... تا حدود زیادی به یک‌دیگر نزدیک بوده و توقع آن‌ها از مطالعه سایت خبری دانشجویی بیش‌تر آگاهی از تحولات خاص این محیط است، چرا که در غیر این صورت سایت‌های سراسری- با توجه به امکانات خبری برتر آن‌ها- دارای ارجحیت بودند.

با توجه به این مسأله، تعریف خاص خبر در خبرگزاری‌های دانشجویی را می‌توان به این صورت بیان کرد: «اعلام و بیان وقایع مرتبط با جامعه دانشگاهی، نقل عقاید شخصی و افکار عمومی دانشگاهیان و افرادی که نظراتشان برای این جامعه مهم به‌شمار می‌رود، این اخبار باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و امکانات خاص محیط دانشگاهی منتشر شوند .

چرا طراحی سایت خبری

با وجود این تعاریفی که در حوزه خبر مطرح گردید وجود یک سایت خبری که بتوان از طریق آن به تمامی اخبار و رویداد های روز دنیا دسترسی داشت یک امری الزامی می باشد . میتوان به جرأت گفت که خبرگزاری هایی که در ارائه خبر، ( صرف نظر از روش سنتی مانند روزنامه و مجله و... ) ، از بستر وسیع اینترنت و تکنولوژی روز استفاده میکنند به مراتب دارای محبوبیت بالاتری نسبت به دیگر رقبای خود در این عرصه به روش سنتی فعالیت میکنند دارند