نوپرداز کو جمعه 29 دی 1396 01:29 ب.ظ نظرات ()

طراحی و مدیریت فروشگاه های اینترنتی می تواند بسیار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه می توانیم مطمئن شویم نتیجه آن یک موفقیت بزرگ خواهد بود؟ در این مقاله توصیه هایی برای کارآفرینان دنیای اینترنت ذکر شده است:

امروزه دستگاه های موبایل و تبلت ها فرآیند خرید محصولات را دستخوش تغییراتی کرده اند. شما می توانید هر چیزی را که مد نظرتان هست، از یک پیتزا گرفته تا یک صندلی چرخ دار را از طریق فروشگاه های اینترنتی به راحتی خریداری نمایید. به خاطر همین سادگی ها، فروشگاه های اینترنتی آنلاین به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خیلی از افراد اعتقاد دارند که طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین کار آسانی است. کافی است شما یک دامنه و فضای میزبانی تهیه کنید، با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مناسب و ترکیب تم ها به خواسته خود دست یابید. اما حقیقت امر این طور نیست. طراحی یک فروشگاه اینترنتی خوب کار بسیار سختی است و دست یابی به موفقیت و کاربر پسند نمودن آن حتی کار را سخت تر هم خواهد کرد. در زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که شما با استفاده از آن ها می توانید صاحب یک فروشگاه آنلاین موفق شوید. 

صفحه اصلی

صفحه اصلی چهره شرکت شما است، پس باید خوانایی بالایی داشته باشد و به وضوح قابل درک باشد. مشتریان شما به زمان خود اهمیت بسیار زیادی می دهند، پس سعی نکنید که برای معرفی محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل کنید. تلاش کنید در کوتاه ترین زمان ممکن مهم ترین اطلاعات را به مشتریان خود انتقال دهید. در صفحه اصلی درباره چگونگی پیدایش فروشگاه اینترنتی خود یا تعداد مدیران فروش فعال در فروشگاه اینترنتی صحبتی نکنید و این مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهید. البته این در شرایط عمومی است، هر چند ممکن است استثنائاتی نیز وجود داشته باشند.

صفحه اصلی 

در اینجا تصویری از یک فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، اطلاعات بی اهمیتی وجود ندارد و شما می توانید آن چه را که فروشگاه ارائه می دهد در چند ثانیه درک کنید. 

یک صفحه اصلی خوب به صفحات موجود در دسته بندی ها لینک می دهد تا ناوبری سایت آسان تر شود و از نظر تجربه کاربری نیز مناسب خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است شما قصد قرار دادن بنر های تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه را داشته باشید که می توانید آن ها را در صفحه اصلی قرار دهید. استفاده از چت آنلاین برای پاسخ گویی سریع به سوالات مشتریان نیز یکی از روش های افزایش رضایت کاربران شما خواهد بود.

دسته بندی صفحات

برای یک لحظه فروشگاه اینترنتی آنلاین خود را به عنوان فروشگاه آفلاین در نظر بگیرید؛ صفحات قسمت دسته بندی شما مانند بخش های کوچکتر در آن هستند و به مشتریان شما نشان می دهند که چه چیزی در قفسه های فروشگاه شما وجود دارد: محل عکس ها، گزینه افزودن به سبد خرید و برخی اطلاعات مفید  (توضیحات کوتاه، امتیاز، و غیره). شما همچنین می توانید گزینه های مرتب سازی (پرفروش ترین محصولات، بررسی تعداد، قیمت، جدیدترین، و غیره) را هم در دسته بندی های خود لحاظ کنید.

به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی زیر آپشن های زیادی در اختیار مشتریان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته بندی 

سعی کنید بسته به محدوده محصول شما و مشتریان خود از بهترین رویکرد برای عرضه محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. 

صفحه محصول

یک مشتری صفحات وب سایت شما را پیمایش می نماید تا به یک صفحه محصول برسد. قصد او این است که محصول مورد علاقه خود را پیدا کند که احتمالا قصد خرید آن را خواهد داشت. تصمیم نهایی او به شدت به کیفیت و کمیت اطلاعاتی که شما ارائه می دهید بستگی دارد. اما به این معنا نیست که شما توصیف 1000 کلمه ای برای محصولات خود بنویسید. شما باید اطلاعات مربوط به محصول را به طوری سازگار و سازمان دهی شده به مشتری نشان دهید.

محصولات فروشگاه اینترنتی

 در زیر اجزای اصلی صفحه محصول را بررسی می کنیم:

تصاویر: مردم هنگام خرید از سوپر مارکت ها به دقت محصول، رنگ، شکل و بسته بندی آن را بررسی می کنند، اما آن ها نمی توانند این کار ها را در فروشگاه های اینترنتی انجام دهند. شما باید این شکاف را از بین ببرید. به همین جهت سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و قابلیت هایی مانند انتخاب رنگ محصول و زوم کردن را نیز برای آن قرار دهید.

توضیحات: شما می توانید یک توضیح کوتاه برای بررسی کلی محصول و یک توضیح بلند شامل اطلاعات فنی محصول را ارائه دهید. 

قیمت: اغلب فروشگاه های اینترنتی آنلاین قیمت محصولات را نشان می دهند و جای تعجب هم ندارد. هیچ کسی برای خرید محصولی که قیمت آن را نمی داند ریسک نخواهد کرد. اگر محصولی شامل تخفیف می شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقایسه قیمت فروش آن با قیمت کنونی ارتقاء دهید.

افزودن به سبد خرید: بیایید صادق باشیم، هدف اصلی شما این نیست که طرح، عکس یا هر چیز دیگری را نشان ندهید. هدف اصلی شما فروش است. بنابراین یک گزینه خرید به صورت برجسته در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این، شما می توانید گزینه های "افزودن به لیست مقایسه" و "افزودن به لیست علاقه مندی ها" را هم نمایش دهید.

وقتی یک مشتری یک محصول را خریداری کرد، این بسیار عالی است که محصولات بیشتری را برای خرید به او پیشنهاد دهید. بنابراین هدف شما در اینجا این است که محصولات بیشتری را ارائه دهید که با سلیقه مشتری شما منطبق باشد. شما می توانید محصولات مرتبط را برای خرید به او پیشنهاد دهید. این تکنیک می تواند مقداری سفارش در فروشگاه شما را افزایش دهد.

پیشنهادات ویژه و تبلیغاتی

خوب، بیایید تصور کنیم که شما در حال حاضر یک سایت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات دارید. حالا شما نیاز به جذب مشتری دارید و باید طرح بازاریابی و تبلیغات خود را شروع کنید. استفاده از صفحات فرود، کد های کپن و حتی بازی ها می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.

فروشگاه اینترنتی 

برای مثال، در اینجا تصویری از یک صفحه با شمارش معکوس مشاهده می نمایید. این یک راه حل بسیار خوب برای فروش محصولات از طریق ایجاد حس اضطرار در مشتریان خواهد بود. 

پیگیری و تجزیه و تحلیل

وقتی شما زمان و هزینه زیادی را صرف فروشگاه اینترنتی خود کرده اید، قطعا می خواهید بفهمید که تاثیر آن روی کاربران شما به چه صورتی بوده است. ساده ترین راه برای دریافت این اطلاعات، استفاده از Google Analytics می باشد. امروزه ابزار های حرفه ای زیادی برای تجزیه و تحلیل وبسایت شما وجود دارند (مانند سایت ahrefs.com و سایت semrush.com) که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت وب سایت شما نماید.

آیا این همه تلاش ارزشش را دارد؟

یک پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند یک جوانه است؛ شما باید از آن مراقبت کنید، آن را آب بدهید و آن را تغذیه کنید. یک روزی کار سخت شما به درخت شکوفایی می انجامد که میوه ها را به طور منظم تحویل می دهد!