نوپرداز کو دوشنبه 25 دی 1396 08:57 ب.ظ نظرات ()

چگونه به سایت تجاری اعتماد کنیم؟

در حال حاضر برای فعالیت یک سایت تجاری در کشور و طراحی فروشگاهی اینترنتی، لازم است که بر نحوه فعالیت این دسته از پایگاه ها به صورت کامل نظارت شود تا اگر اشتباهی از جانب آن ها رخ داد، امکان پیگیری به آسانی وجود داشته باشد. تا قبل از این به دلیل ثبت نشدن پایگاه های الکترونیکی تجاری و فروشگاه های مجازی در کشور و نداشتن مجوز این وب سایت ها از طرف ارگان های رسمی، هیچ آمار دقیقی از میزان و نحوه تخلفات و اشتباهات صورت گرفته در فضای اینترنت خرید و فروش کشور وجود نداشت.
به همین دلیل هم مسئولان و مدیران آگاه برای بالا بردن امنیت فضای تجارت مجازی، به پایگاه هایی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند نماد اعتماد و پروانه کسب ارائه می کنند. در حال حاضر برای گرفتن نماد دائم یک فرآیند جداگانه در جریان خواهد بود که بر اساس آن پروسه بررسی فروشگاه جهت دریافت نماد دائم آغاز خواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک علامت در بالای سایت هایی قرار خواهد گرفت که از نظر قانونی فعالیت آن ها مورد تایید قرار گرفته است. خریداران هم باید با جست وجو در فهرست وب سایت های موردتایید، از صحت ( نماد اعتماد الکترونیکی) که در بالای سایت ها می بینند، اطمینان حاصل کنند زیرا این امکان هم وجود دارد که متخلفانی این نماد را به صورت جعلی در وب سایت خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد خریداران را به سمت خود جلب کنند اما باید بدانید که این نماد قابل کلیک خواهد بود و بعد از کلیک روی آن صفحه ای برای شما باز می شود، که شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه را به شما نشان خواهد داد.

فروشگاه اینترنتی چه اطلاعاتی را باید در اختیار مشتریان بگذارد؟

فروشندگان کالا و خدمات به صورت اینترنتی بایستی اطلاعات مؤثردر‌تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی قبل ازعقد‌ دراختیار مصرف کنندگان قرار دهند. حداقل اطلاعات لازم، شامل موارد زیر می‌باشد:
‌الف – مشخصات فنی و ویژگی های کاربردی کالا و یا خدمات.
ب – هویت تأمین کننده، نام تجاری که تحت آن نام به فعالیت مشغول می‌باشد و‌نشانی وی.
ج – آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و یا هر روشی که مشتری درصورت نیاز‌بایستی از آن طریق با فروشنده ارتباط برقرار کند.
‌د – کلیه هزینه‌هائی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود (‌ازجمله قیمت ‌کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل، هزینه تماس).
‌هـ – مدت زمانی که پیشنهاد ارائه شده معتبر می‌باشد.
‌و – شرایط و فرایند عقد از جمله ترتیب و نحوه پرداخت، تحویل و یا اجرا، فسخ،‌ارجاع، خدمات پس از فروش.

جرایم فروش اینترنتی و نحوه برخورد با آن ها

جرایم در حوزه کلاهبرداری های مالی و به خصوص فروشگاه های اینترنتی روبه رشد است .برخی از جرایم در حوزه فروشگاه های اینترنتی از جمله، تحویل ندادن کالا، مغایرت کالای درخواستی با کالای دریافتی و مبالغ غیر واقعی است که البته برای خرید اینترنتی نیازی به ارسال تصاویر اسکن شده مدارک نیست.




                                                </div>
                                            </div>

                                            <div class=

آخرین ویرایش: دوشنبه 25 دی 1396 09:00 ب.ظ
ارسال دیدگاه